Mražené letní osvěžení – ovocná zmrzlina

Hledáte zdravější variantu klasické letní pochoutky? Tady je! A je krásně krémová, lahodná a neuvěřitelně jednoduchá. Udělat si tuhle zmrzku je lehčí než si zavázat tkaničky u bot. Nevěříte? Zkuste to! ;)

zmrzlina

 

Na 3 kopečky budeme potřebovat:

  • 2 středně velké zralé banány
  • 2 vrchovaté lžičky kakaa (nejlépe nepraženého)
  • kakaové boby a/nebo jakékoliv ovoce na ozdobu

 

 

Postup:

  1. Banány pokrájíme na kolečka a dáme na několik hodin nebo přes noc do mrazáku.
  2. Vyndáme je z mrazáku a dáme společně s kakaem do mixéru s S nožem a mixujeme dohladka, podle potřeby stíráme stěny mixéru stěrkou. Kdo má, může použít odšťavňovač. Pokud máte méně výkonný mixér, zkuste dát banány zamrazit celé i se slupkou, je pak sice trochu pracnější dostat je ze slupky ven – prostě ji okrájíte nožem – ale zato nejsou „betonové“ a jdou lépe mixovat. Nebo si vychytejte čas, kdy ještě nejsou zcela zmrzlé, případně je po vyndání z mrazáku nechte lehce povolit. Pokud naopak máte hodně výkonný mixér, hodí se spíš použít zamrazená kolečka banánu. Vyzkoušejte a uvidíte, co bude vyhovovat vám a vaší mašince :)
  3. Můžeme rovnou tvarovat kopečky nebo zmrzlinu prostě nějakým způsobem přemístíme do misky, hlavně ať už se můžeme pustit do té krémové dobroty – dřív než se nám rozteče :) Anebo si jí schováme do mrazáku na později.
  4. Můžeme ještě posypat drcenými kakaovými boby a libovolně ozdobit čerstvým nebo mraženým ovocem. Často ale méně znamená více a já mám ráda jednoduchost :)
  5. Vychutnejte si to úžasně krémové osvěžení!

 

Zkombinujte banán s jiným ovocem

berries-839977_1920To samé jako s banány můžeme provést s jakýmkoliv jiným ovocem – prostě dáme zmrazit a pak rozmixujeme. Banán ale udělá takovou krásně krémovou konzistenci, proto ho doporučuju přidat k ovoci, i kvůli doslazení. Musí ho ale být asi tak poloviční množství než zbylého ovoce, jinak je cítit hlavně ten banán. K banánu se podle mojí chuti hodí ale stejně nejvíc právě kakao :) Moc mi zachutnala i kombinace broskve s banánem.

Viděla jsem taky zmrzliny s ořechovým základem, hlavně z kešu oříšků, plus ovoce, ale zatím jsem nezkoušela. Kombinacím ovoce s ořechy se totiž kvůli trávení spíš vyhýbám. Leda že bych v tomhle případě ovoce vynechala – no, uvidíme… :)

 

Něco málo o ingrediencích:

Banán je jedním z nejvýživnějších a nejvíce konzumovaných druhů ovoce na Zemi. Ve zralých banánech najdeme především jednoduché cukry, základní palivo pro náš organismus, které vzikají během zrání přeměnou škrobu. A je to právě škrob, který může způsobovat trávicí potíže a nadýmání při konzumaci nezralých banánů. Banány se vyznačují vysokým obsahem vitamínů skupiny B, vitamínu C, minerálů draslíku, hořčíku a železa a také vlákniny. Počítejte ale s tím, že mražením se nám nějaké ty vitamínky vytratí. Banány jsou výživou pro náš mozek, podporují funkci nervového a kardiovaskulárního systému, pomáhají snižovat hladinu cholesterolu i krevního tlaku, zklidňují střeva, pomáhají při průjmech, snižují překyselení, působí proti depresím i chudokrevnosti.

Nepražené kakao se pro svou vysokou výživovou hodnotu řadí mezi tzv. superpotraviny. Obsahuje celou řadu vitamínů, minerálů a antioxidantů, je významným zdrojem hořčíku a síry. Kakao má na lidský organismus stimulující a povzbudivé účinky, příznivě ovlivňuje nervový a kardiovaskulární systém, obsahuje látky, které v člověku vyvolávají pocity štěstí a blaženosti, působí antidepresivně i lehce afrodisiakálně. Pražením kakao ztrácí část živin a mění svoje účinky na člověka (účinky praženého kakaa se podobají kávě), proto je lepší dát přednost kakau syrovému, nepraženému.

 

Základy celostního přístupu ke zdraví Vás učím zdarma v 21-denním e-mailovém programu Cesta ke zdraví těla, mysli i duše>>>

 

Uložit

About Zuzana Hoffmannová

Mojí vášní je pomáhat lidem najít příčiny a řešení jejich zdravotních problémů a sledovat, jak se jejich životy obrací k lepšímu.

One Comment

  1. Banány také obsahují hodně glukózy a proto pro ty, kteří mají cukrovku 2.typu větší množství zkonzumovaných banánů může výrazně uškodit…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>