Cvičení nemusí být mučení

Všichni přinejmenším tušíme, že pravidelný pohyb je pro naše zdraví důležitý. Ať už máte práci, při které většinu času sedíte nebo která je naopak fyzicky náročná, protáhnout se a posilovat své tělo potřebujeme prostě všichni – pokud tedy vaší prací není právě sport :)

 

cvičeníCvičení nemusí být mučení

Spoustu lidí si hned představí, že cvičení musí být strašná dřina. Že se budou potit někde ve fitku nebo že vypustí duši při běhání. Brrr!

Existují ale i jiné možnosti, jak dopřát svému tělu pravidelný pohyb, aniž by to pro nás znamenalo mučení.

Jednou z nich, kterou jsem si zamilovala i já, je jóga.

Pružnější, silnější, pevnější

Při józe se nejen příjemně protáhnete, ale taky se zklidníte a naučíte se správně dýchat. Díky józe bude vaše tělo pružnější, silnější a pevnější. Jóga vám pomůže srovnat páteř a zbavit se tak bolestí zad a krku.

Jóga dokáže srovnat páteř

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Cvičit jógu můžete i venku.

Zkuste si lehnout na zem a přitáhnout páteř k podložce – pokud máte zdravou páteř, neměli byste mít mezi páteří a podložkou žádnou mezeru. Když jsem tohle udělala poprvé na hodině jógy, strčila jsem mezi záda a podložku celou pěst. „No to je síla!“

Věřte nebo ne – po 2 letech každodenního cvičení jógy strčím mezi páteř a podložku sotva prsty!

Jednoduchá, nenáročná a nabíjející

A přitom můžete začít tak jednoduchými cviky, že je určitě zvládnete. Zároveň se po cvičení nebudete cítit, jakobyste právě uběhli maraton. Naopak – jóga vás nabije energií. Na jógu nepotřebujete žádné zvláštní vybavení, není náročná ani na prostor, stačí vám pohodlné oblečení a 2 metry čtvereční. Když je hezky, můžete cvičit venku.

Začalo to Pozdravem slunci

Ani na Ibize jsem nezapoměla na svůj milovaný Pozdrav slunci :)

Ani na Ibize jsem nezapoměla na svůj milovaný Pozdrav slunci – a ještě jsem ho naučila kamarádky :)

K józe mě před lety přivedl můj bývalý přítel, který mě tenkrát naučil Pozdrav slunci (na konci článku najdete, jak na to). Z této sestavy se stal můj každodenní ranní a večerní rituál a celkem dlouhou dobu jsem si s ní vystačila. Občas jsem si zacvičila podle knížky.

Potřebuju cvičit víc!

Pak jsem ale dostala potřebu cvičit víc – moje tělo mě o to žádalo. Cítila jsem se zatuhlá, nepružná, bolely mě záda a za krkem. Pozdrav slunci už mi přestával stačit a cvičení podle knížky mě moc nebavilo, navíc sama jsem se k němu ne vždycky „dokopala“. Jenže všechny hodiny jógy u nás ve městě byly beznadějně obsazené. Vesmír ale vyslyšel mé přání a po několika měsících se jedno místo uvolnilo.

Láska k józe

jógaPochopila jsem ale, že mi moc nepomůže, když si jednou týdně hodinu zacvičím a doma zůstanu jen u Pozdravu slunci. Že potřebuju cvičit každý den, alespoň půl hodiny. Už po půl roce jsem zjistila, že umím tolik cviků, že dokážu cvičit sama klidně hodinu. Začala jsem se cítit mnohem líp, být pružnější a navíc mě to začalo ohromně bavit.

„K tobě bych chodila ráda si zacvičit“

Když jsem se pak zmínila kamarádce, že by mě bavilo jógu předcvičovat, pronesla tenkrát větu, která mě posunula ve cvičení zase o kousek dál: „K tobě bych chodila ráda si zacvičit“.

A tak se dva dny v týdnu na hodinu scházíme, abychom si společně s několika kamarádkami společně zacvičily a zarelaxovaly. Nejlepší na tom je, že vždycky na konci říkají: „To už je konec? To to zase nějak rychle uteklo…“ :)

Zacvičte si Pozdrav slunci:

 

pozdrav slunci surya namaskaraZdroj obrázku: http://www.joga-online.cz/jogove-sestavy/pozdrav-slunci

 

Další jógové cviky a sestavy se můžete naučit třeba na webu Spojuje nás jóga.

 

Cvičení je pro naše zdraví důležité – ne však nejdůležitější. Naučte se zdarma celostnímu přístupu ke zdraví v 21-denním e-mailovém programu Cesta ke zdraví těla, mysli i duše>>>

 

About Zuzana Hoffmannová

Mojí vášní je pomáhat lidem najít příčiny a řešení jejich zdravotních problémů a sledovat, jak se jejich životy obrací k lepšímu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>